piatok 17. januára 2014

HOBBIT 2 (THE DESOLATION OF SMAUG) - RECENZIA S PRVKAMI OPISU

V poradí piaty film Petra Jacksona podľa predlohy jedného z najobľúbenejších a najznámejších spisovateľov fantasy príbehov na svete - J.R.R. Tolkiena. Tržby viac ako 625 miliónov amerických dolárov, v kinách na celom svete viac ako tri mesiace. Hobbit 2 - The Desolation of Smaug.

HOBBIT 2 : THE DESOLATION OF SMAUG (HOBIT : ŠMAUKOVA DRAČIA PÚŠŤ)
Upozorňujem, že všetko čo si prečítate v blogu je čisto subjektívny názor autora blogu.

Druhá časť Hobita bola úplne iná ako tá prvá, nehovoriac o tom, že s knihou som nenašiel žiadny súvis. Prišla mi akčnejšia, výbušnejšia, ale zároveň rovnako nudná a takisto z nej bolo až príliš cítiť, že bola robená pre peniaze. No to nič nemení na tom, že druhá časť druhej najúspešnejšej tolkienovej knihy bola po technickej a výpravnej stránke najlepší film v predchádzajúcom roku. Práve spomínaná technická stránka dokonale zakryla nie úplne zaujímavý príbeh. Veľkú rolu zohrali takisto obľúbení herci, ktorí ani nemuseli podať maximálny výkon na to aby boli vychválení až do nebies. Samozrejme tým nechcem povedať, že by skvele svoju rolu nezvládli, ale nie vždy vykonávali naozaj to, čo sme videli vo finálnej podoby. 80% scén bolo točených na zelené plátno a neskôr boli upravované v počítači, alebo herci používali kaskadérov (zaujímavé je, že sa to netýkalo Orlanda Blooma, ktorý všetky ťažké scény natáčal sám). O to ťažšia bola práca režiséra - ten musel mať pod palcom stovky ľudí, vrátane každého človeka z výpravy, zvuku či komparzu. O to viac obdivujem Petra Jacksona za jeho bravúrny výkon! Málokto si všimol, že Peter si zahral aj v druhom Hobitovi v totožnej úlohe ako aj v prvom. Zahral muža, ktorý na začiatku filmu v už legendárnom bare U skákajúceho poníka zjedol mrkvu. Zaujímavá postava.
 Keď som na začiatku písal, že príbeh ma až tak nezaujal, tak svojím spôsobom to nebolo až tak pravdivé. Zápletka, ktorú písal sám pán veľký Tolkien je veľmi chytľavá a zaujímavá, no keď sa z 350 stranovej knihy spraví 8 hodín materiálu (jeden film priemerne dve hodiny a štyridsať minút) tak musí každý svojprávny človek uznať, že po čase sa jednoducho začne nudiť. Samozrejme nie je to taká nuda, ako pri nejakej z českých komédií, alebo pri jednom z amerických seriálov z roku 2013. Asi 20 minút pred koncom som sa pozrel na hodinky a uvedomil som si, že za dve a pol hodiny čo som pozeral na film som v podstate nič nezistil, a aby som (oficiálne) zistil koniec musím zaplatiť ďalších 6 € za vstupné do kina. Nebyť mojej slabosti na Martina Freemana (Bilba) a Benedicta Cumberbatcha (Šmaka) tak možno by som to Hobitovi reálne neodpustil a vykreslil ho v horšom svetle. Záver bol samozrejme nedostatočný, ale po marketingovej stránke najlepší možný. Doslova vás donútil ísť aj na tretiu časť - Hobit, tam a zasa späť. Za najväčšie pozitívum hodnotím asi príchod Orlanda Blooma, ktorý oživil dej a z pomerne mŕtveho bodu sme sa dostali na zaujímavú krivku.
OFICIÁLNY A NAJLEPŠÍ TRAILER :
Oficiálny trailer - originálny jazyk (Warner Bros. Pictures)
         Hodnotenie traileru : Jeden z najlepších trailerov, ktorý som v tomto roku a vôbec videl. Skvelé! 10/10